TEORIE


Cvičení

Úvod
Prosím, nemějte cvičení zde uvedená za nějaký univerzální recept na získání „nadpřirozených“ schopností. Je to jen stručná inspirace, jak bystřit smysly, brousit osobnost a posilovat vůli. Vězte, že tato cvičení Vám pomohou nejen v magické praxi, ale i v životě samém.

Sebezpyt
Jako jeden z Vašich prvních kroků při praktikování magie by mělo být zahájení sebepoznávání. Vlastní sebepoznávání bývá pro někoho obtížná (pro mne tedy je), ale přesto je neodbývejte. V literatuře jsem nalezla doporučení k různým druhům „sebezpytu“. Například psaní a následný rozbor podrobného životopisu. Více naleznete například v knize Zuzany Antares Základy magie.
Další cvičení je celkem známé pod termínem Zrcadlová kniha nebo také Živlová kniha. Jde o to, že zpracujete své vlastnosti podle toho, jaký živel je charakterizuje (např. vztek-oheň) a ještě je rozdělíte na „bílé a černé“. (Např. hádavost, lenost – „černé“ a soucítění, laskavost – „bílé“ vlastnosti (to jsou ta dvě zrcadla). Budete tedy mít svou povahu popsanou vlastnostmi čtyř živlů a tyto rozdělené na "bílé a černé". Postup při sestavování vlastní Zrcadlové knihy musí být pečlivý a upřímný, a rozhodně nebude dobré když toto cvičení „zmáknete“ za 10 minut. Všechno chce svůj čas.
…. a tak znovu doporučuji: hledejte,čtěte, cvičte…. životopis ani Zrcadlovou knihu neodbývejte!!!

Živlová cvičení
Živlová cvičení následují po pečlivém zkoumání vlastní osoby, které jste zapsali do Zrcadlové knihy. Podle výsledku zjistíte, které živly převažují ve Vaši „bílé a černé“ polovině osobnosti. Živlovým cvičením byste se měli pokoušet uvádět je do rovnováhy tím, že vlastnosti hodně se vychylující některým směrem budete zjemňovat, brousit a transformovat. Povšimněte si, že neříkám vymazat černé vlastnosti. Vzpomeňte třeba na symbol jing-jang. Tak by měla vypadat Vaše osobnost, i ty „černé“ vlastnosti se dají využívat k různým cílům. A zda budou ty cíle etické, morální či ne, to si určíte vy. Přijměte tedy svou osobu takovou jaká je, a využitím magie ji zušlechťujte.

Cvičení „bytí“
Návodů, kterak cvičit „bytí“ je spousta. Stačí si určit nějakou konkrétní hodinu, a v této hodině (časový úsek může být kratší i delší, podle Vašich možností) se všemu co děláte věnujte tak, abyste vše dělali vědomě. Uvědomujte si pohyby svých rukou, předměty na které šaháte, vůně a chutě, i chůzi provádějte vědomě. I umývání nádobí dělejte s plnou pozorností atd… Pokud naleznete doporučení k jiným cvičením, vyzkoušejte je všechny a zvolte to cvičení, které Vám bude vyhovovat nejvíc.

Představivost
Přiznám se, že cvičení vizualizace mi moc nejde. Dovedu si představit spoustu věcí, ale jen v hlavě, nedokážu si představovat věci před sebou. Představivost trénuji hlavně v „hluché“ době v čekárně doktora, na autobusové zastávce, když nemůžu usnout (to pak usnu okamžitě). Když nemám inspiraci, představuji si obrazce 1,2,3,4,5,6,7,8,9 a snažím se na ta čísla myslet jako na obrázky bez toho, že by mi jejich slovní názvy plynuly hlavou. Zkuste to, je to dost těžké…

Meditace
Do meditačních stavů mistrů (například jógy) se hned tak nedostanete. Ale to neznamená, že nebudete meditaci cvičit. Součástí meditace je dechové cvičení a zklidnění mysli. Doporučuji si vypůjčit v knihovně knížku o józe pro začátečníky a prostudovat ji (případně absolvovat kurz jógy pro začátečníky). V takové knížce najdete návody na dechová cvičení, na pár základních meditačních pozic a pokyny k „uklidnění“ mysli (kdy nebudete na nic, ale skutečně nic myslet). Později, až budete cítit, že jste připraveni pokročit, můžete začít meditovat nad mandalami, či jinými obrazci, nad tarotovými kartami, a jistě naleznete další inspiraci při studiu. Uvidíte, jakým přínosem pro vás tyto meditace budou.




zpět